خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/28 - 11:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طهماسبی:

استفاده از مواد اولیه و انرژی یارانه ای تاثیری در کاهش قیمت لوازم خانگی نداشته است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی از مواد اولیه و انرژی یارانه‌ای استفاده می‌کنند اما این موضوع در تعدیل و کاهش قیمت محصولات آن‌ها اثری نداشته و این به ضرر مردم است.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  درباره وضعیت صنعت لوازم خانگی، گفت: برخی از تولیدکنندگان از حمایتی که از آنها شد، سوءاستفاده می‌کنند به طور مثال پیش از این برخی از این تولیدکنندگان، در نقاط محروم نمایندگی اعطا کردند اما پس از چند سال برای احیای این نمایندگی همکاری نمی‌کنند.



نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس با اشاره به وجود انحصار در این حوزه، ادامه داد: انحصاری که در این زمینه ایجاد شده موجب فشار به مردم شده است؛ برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی از حمایت صورت گرفته، سوءاستفاده می‌کنند این در حالی است که باید مردم را درک و منافع آن‌ها نیز در نظر گیرند.



وی اضافه کرد: تولیدکنندگان بزرگ باید توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته باشند و شعبی در مناطق دور افتاده که مردم دسترسی به فروشگاه‌ها و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی ندارند، ایجاد شود و محصولات خود را به مناطق محروم بفرستند اما متاسفانه همراهی در این زمینه صورت نگرفته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بالا بودن قیمت لوازم خانگی، تصریح کرد: از آنجاکه این شرکت‌ها ملزم به رقابت با برندهای خارجی نیستند از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند در صورتی که ین روند تداوم داشته باشد باید در محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای واردات تجدید نظر شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: با وجود اینکه این تولیدکنندگان از مواد اولیه و انرژی یارانه‌ای استفاده می‌کنند اما این موضوع در تعدیل و کاهش قیمت محصولات آن‌ها اثری نداشته و این به ضرر مردم است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368386
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار